Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
nieokreślona
(16)
Placówka
GBP w Pawonkowie
(6)
Filia w Kośmidrach
(4)
Filia w Lisowicach
(2)
Filia w Łagiewnikach Małych
(1)
Filia w Gwoździanach
(3)
Autor
Okuniewski Juliusz
(2)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Edelson Stephen M
(1)
Faherty Catherine
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Johnson Jane (1966- )
(1)
Jurek Anna
(1)
Konior-Węgrzynowa Halina
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Tucker Sandra
(1)
Willey Liane Holliday (1959- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Rodzice
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Osoby z Zespołem Aspergera
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Autyzm
(3)
Czytanie
(3)
Nauczanie
(2)
Autodestruktywność
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo osobiste
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziewczęta
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Emocje
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Mowa
(1)
Nauka czytania
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pisanie
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Wychowanie
(1)
Zaburzenia
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zdolność do rozumienia emocji
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Podręcznik
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
W publikacji przedstawiono czytanie jako proces rozwiązywania problemów, łamigłówkę czy układanie puzzli. Książka dostarcza cennych, praktycznych wskazówek, jak przygotować dzieci do nauki czytania oraz w jaki sposób wspierać je w nabywaniu tej umiejętności. Prezentowany w niniejszej publikacji sposób nauczania sztuki czytania poprzez rozwiązywanie problemów nie wymaga fundamentalnych zmian w dotychczas stosowanych metodach i praktykach dydaktycznych. Nie narzuca żadnych rygorystycznych procedur ani ściśle określonych materiałów. Pozwala na całkowicie spontaniczne doświadczenia z dowolną książką w szkole lub w domu. Punktem wyjścia nie jest z góry założony materiał, którego dziecko ma się nauczyć. Liczy się to, co uczeń aktualnie wie i potrafi, co może wnieść do czytania dowolnego tekstu wspólnie z dorosłym. Nie jest to program, który należy realizować strona po stronie, lecz zbiór wskazówek do wykorzystania w pracy z różnymi czytelnikami i z zastosowaniem różnych materiałów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
GBP w Pawonkowie
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Filia w Kośmidrach
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Filia w Lisowicach
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Filia w Gwoździanach
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gdy dziecko ma problemy z czytaniem / Kazimierz Słupek. - Gdańsk : Harmonia, 2017. - 284 strony : ilustracje ; 24 cm.
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Sprawny odbiór informacji przekazywanych za pomocą języka pisanego, czyli umiejętność czytania, jest najważniejszą umiejętnością, jaką powinni opanować uczniowie w młodszych klasach szkoły podstawowej. Jest to warunek co prawda nie wystarczający, ale bezwzględnie konieczny do radzenia sobie na kolejnych etapach edukacji. Książka ta adresowana jest zarówno do terapeutów pedagogicznych prowadzących zajęcia korekcyjno-kompensacyjne i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, jak i do rodziców chcących pomóc swoim dzieciom w opanowaniu trudnej sztuki czytania. Zawiera ona szereg praktycznych wskazówek do pracy z dziećmi ryzyka dysleksji i z każdym dzieckiem mającym trudności w czytaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
GBP w Pawonkowie
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Filia w Kośmidrach
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Filia w Gwoździanach
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
GBP w Pawonkowie
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia w Kośmidrach
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zachowania autoagresywne występują u prawie połowy osób z autyzmem i stanowią jeden z najbardziej wyniszczających problemów, a zarazem najtrudniejszych do wyeliminowania. Autoagresja może przejawiać się w różnych formach - dana osoba może na przykład uderzać głową, gryźć się w ręce, ciągnąć się za włosy lub nadmiernie się drapać. Medyczne i behawioralne badania nad zachowaniami autoagresywnymi są prowadzone od ponad pięćdziesięciu lat, jednak wciąż wielu specjalistów i rodziców nie zna szerokiego spektrum przyczyn tych zachowań ani dostępnych możliwości terapii. Autorzy niniejszego tomu - wybitni badacze i praktycy - przedstawiają kompletną analizę zachowań autoagresywnych przejawianych przez osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub powiązanymi zaburzeniami rozwoju, a także prezentują różnorodne metody terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
GBP w Pawonkowie
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Gatunek
Dlaczego z każdym rokiem coraz bardziej obniża się poziom umiejętności uczniów w zakresie czytania i pisania? Dlaczego obecnie dzieci popełniają trzykrotnie więcej błędów ortograficznych niż dawniej ich rówieśnicy nauczani według Elementarza Mariana Falskiego? Dlaczego uczniowie korzystający ze współczesnych podręczników piszą fonetycznie? Frapująca lektura dla wszystkich, których choć trochę interesują zmagania dzieci własnych i nauczanych w instytucji, a nawet odniesienia retrospekcyjne w przypadku osób walczących ze swoją słabością ortograficzną. "Rezultaty przedstawionych analiz są szokujące i mają ogromną wagę praktyczną. Pokazują one, że autorzy podręczników nie traktują nauczania czytania i pisania jako procesu długofalowego, który wymaga opracowań systemowych. Autorka wykazała szereg błędów, braków i niekonsekwencji, które niewątpliwie mogą przyczynić się do narastania trudności w nabywaniu umiejętności czytania i pisania. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia w Kośmidrach
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Filia w Lisowicach
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Filia w Łagiewnikach Małych
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Filia w Gwoździanach
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci z zaburzeniami zachowania, emocji i mowy / Zbigniew Tarkowski. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016. - 343 strony : ilustracje, rysunki ; 24 cm.
Wśród publikacji dostępnych na polskim rynku wydawniczym mozna spotkać prace poruszające różne aspekty zaburzeń, ale znacznie trudniej znaleźć takie, które zagadnienie to ujmowałyby w sposób wyczerpujący, a jednocześnie tak praktyczny. Ogromnym walorem książki są liczne przykłady i opisy zaburzeń mowy, zachowania i emocji. Przedstawione jest ich tło rodzinne, przebieg terapii oraz skutki dla bliskich i odległych losów dziecka. Zostały one zaczerpnięte zarówno z własnej praktyki autora, jak równiez z literatury, Internetu i wspomnień rodziców. Opis każdego przypadku zawiera cenny komentarz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
GBP w Pawonkowie
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Osoba z zespołem Aspergera napotyka w życiu wiele wyzwań, a sytuacje jasne i jednoznaczne dla jej neurotypowych rówieśników bywają dla niej skomplikowaną zagadką. Przez to może mieć trudności z rozwiązywaniem codziennych problemów i zapewnieniem sobie bezpieczeństwa – zarówno fizycznego, jak i emocjonalnego. Liane Holliday Willey opisuje pułapki, które czyhają na kobiety i dziewczyny z zespołem Aspergera, i przedstawia praktyczne sposoby, jak w nie nie wpaść. Autorka koncentruje się na szeroko rozumianym zapewnieniu sobie bezpieczeństwa – pisze o podróżowaniu, zachowaniu ostrożności w sytuacjach społecznych i innych umiejętnościach życiowych. Przywołuje też własne doświadczenia jako osoby z zespołem Aspergera, nie unikając trudnych tematów, takich jak przemoc, depresja czy zaburzenia odżywiania. To lektura obowiązkowa dla wszystkich kobiet i dziewczyn z zespołem Aspergera, ich bliskich oraz każdego specjalisty, który w pracy spotyka osoby ze spektrum autyzmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
GBP w Pawonkowie
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej