Sorting
Source
Katalog zbiorów
(8)
Form of Work
Książki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
unknown
(18)
Branch
GBP w Pawonkowie
(7)
Filia w Kośmidrach
(5)
Filia w Lisowicach
(2)
Filia w Łagiewnikach Małych
(1)
Filia w Gwoździanach
(3)
Author
Okuniewski Juliusz
(2)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Baker Jed‏
(1)
Edelson Stephen M
(1)
Faherty Catherine
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Johnson Jane (1966- )
(1)
Jurek Anna
(1)
Konior-Węgrzynowa Halina
(1)
Mora Eddy
(1)
Myles Brenda Smith
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Tucker Sandra
(1)
Willey Liane Holliday (1959- )
(1)
Year
2020 - 2025
(3)
2010 - 2019
(5)
Time Period of Creation
2001-
(8)
Country
Poland
(8)
Language
Polish
(6)
Audience Group
Rodzice
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Młodzież z zespołem Aspergera
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Osoby z Zespołem Aspergera
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(3)
Subject
Autyzm
(3)
Czytanie
(3)
Nauczanie
(2)
Autodestruktywność
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo osobiste
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziewczęta
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Emocje
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Mowa
(1)
Nauka czytania
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pisanie
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Trening umiejętności społecznych
(1)
Wychowanie
(1)
Zaburzenia
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zdolność do rozumienia emocji
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Życie codzienne
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Genre/Form
Poradnik
(4)
Podręcznik
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Psychologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
8 results Filter
Book
In basket
W publikacji przedstawiono czytanie jako proces rozwiązywania problemów, łamigłówkę czy układanie puzzli. Książka dostarcza cennych, praktycznych wskazówek, jak przygotować dzieci do nauki czytania oraz w jaki sposób wspierać je w nabywaniu tej umiejętności. Prezentowany w niniejszej publikacji sposób nauczania sztuki czytania poprzez rozwiązywanie problemów nie wymaga fundamentalnych zmian w dotychczas stosowanych metodach i praktykach dydaktycznych. Nie narzuca żadnych rygorystycznych procedur ani ściśle określonych materiałów. Pozwala na całkowicie spontaniczne doświadczenia z dowolną książką w szkole lub w domu. Punktem wyjścia nie jest z góry założony materiał, którego dziecko ma się nauczyć. Liczy się to, co uczeń aktualnie wie i potrafi, co może wnieść do czytania dowolnego tekstu wspólnie z dorosłym. Nie jest to program, który należy realizować strona po stronie, lecz zbiór wskazówek do wykorzystania w pracy z różnymi czytelnikami i z zastosowaniem różnych materiałów.
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
GBP w Pawonkowie
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Filia w Kośmidrach
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Filia w Lisowicach
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Filia w Gwoździanach
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Gdy dziecko ma problemy z czytaniem / Kazimierz Słupek. - Gdańsk : Harmonia, 2017. - 284 strony : ilustracje ; 24 cm.
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Sprawny odbiór informacji przekazywanych za pomocą języka pisanego, czyli umiejętność czytania, jest najważniejszą umiejętnością, jaką powinni opanować uczniowie w młodszych klasach szkoły podstawowej. Jest to warunek co prawda nie wystarczający, ale bezwzględnie konieczny do radzenia sobie na kolejnych etapach edukacji. Książka ta adresowana jest zarówno do terapeutów pedagogicznych prowadzących zajęcia korekcyjno-kompensacyjne i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, jak i do rodziców chcących pomóc swoim dzieciom w opanowaniu trudnej sztuki czytania. Zawiera ona szereg praktycznych wskazówek do pracy z dziećmi ryzyka dysleksji i z każdym dzieckiem mającym trudności w czytaniu.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
GBP w Pawonkowie
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Filia w Kośmidrach
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Filia w Gwoździanach
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
GBP w Pawonkowie
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia w Kośmidrach
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Zachowania autoagresywne występują u prawie połowy osób z autyzmem i stanowią jeden z najbardziej wyniszczających problemów, a zarazem najtrudniejszych do wyeliminowania. Autoagresja może przejawiać się w różnych formach - dana osoba może na przykład uderzać głową, gryźć się w ręce, ciągnąć się za włosy lub nadmiernie się drapać. Medyczne i behawioralne badania nad zachowaniami autoagresywnymi są prowadzone od ponad pięćdziesięciu lat, jednak wciąż wielu specjalistów i rodziców nie zna szerokiego spektrum przyczyn tych zachowań ani dostępnych możliwości terapii. Autorzy niniejszego tomu - wybitni badacze i praktycy - przedstawiają kompletną analizę zachowań autoagresywnych przejawianych przez osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub powiązanymi zaburzeniami rozwoju, a także prezentują różnorodne metody terapii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
GBP w Pawonkowie
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Dlaczego z każdym rokiem coraz bardziej obniża się poziom umiejętności uczniów w zakresie czytania i pisania? Dlaczego obecnie dzieci popełniają trzykrotnie więcej błędów ortograficznych niż dawniej ich rówieśnicy nauczani według Elementarza Mariana Falskiego? Dlaczego uczniowie korzystający ze współczesnych podręczników piszą fonetycznie? Frapująca lektura dla wszystkich, których choć trochę interesują zmagania dzieci własnych i nauczanych w instytucji, a nawet odniesienia retrospekcyjne w przypadku osób walczących ze swoją słabością ortograficzną. "Rezultaty przedstawionych analiz są szokujące i mają ogromną wagę praktyczną. Pokazują one, że autorzy podręczników nie traktują nauczania czytania i pisania jako procesu długofalowego, który wymaga opracowań systemowych. Autorka wykazała szereg błędów, braków i niekonsekwencji, które niewątpliwie mogą przyczynić się do narastania trudności w nabywaniu umiejętności czytania i pisania. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Filia w Kośmidrach
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Filia w Lisowicach
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Filia w Łagiewnikach Małych
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Filia w Gwoździanach
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Dzieci z zaburzeniami zachowania, emocji i mowy / Zbigniew Tarkowski. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016. - 343 strony : ilustracje, rysunki ; 24 cm.
Wśród publikacji dostępnych na polskim rynku wydawniczym mozna spotkać prace poruszające różne aspekty zaburzeń, ale znacznie trudniej znaleźć takie, które zagadnienie to ujmowałyby w sposób wyczerpujący, a jednocześnie tak praktyczny. Ogromnym walorem książki są liczne przykłady i opisy zaburzeń mowy, zachowania i emocji. Przedstawione jest ich tło rodzinne, przebieg terapii oraz skutki dla bliskich i odległych losów dziecka. Zostały one zaczerpnięte zarówno z własnej praktyki autora, jak równiez z literatury, Internetu i wspomnień rodziców. Opis każdego przypadku zawiera cenny komentarz.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
GBP w Pawonkowie
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Osoba z zespołem Aspergera napotyka w życiu wiele wyzwań, a sytuacje jasne i jednoznaczne dla jej neurotypowych rówieśników bywają dla niej skomplikowaną zagadką. Przez to może mieć trudności z rozwiązywaniem codziennych problemów i zapewnieniem sobie bezpieczeństwa – zarówno fizycznego, jak i emocjonalnego. Liane Holliday Willey opisuje pułapki, które czyhają na kobiety i dziewczyny z zespołem Aspergera, i przedstawia praktyczne sposoby, jak w nie nie wpaść. Autorka koncentruje się na szeroko rozumianym zapewnieniu sobie bezpieczeństwa – pisze o podróżowaniu, zachowaniu ostrożności w sytuacjach społecznych i innych umiejętnościach życiowych. Przywołuje też własne doświadczenia jako osoby z zespołem Aspergera, nie unikając trudnych tematów, takich jak przemoc, depresja czy zaburzenia odżywiania. To lektura obowiązkowa dla wszystkich kobiet i dziewczyn z zespołem Aspergera, ich bliskich oraz każdego specjalisty, który w pracy spotyka osoby ze spektrum autyzmu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
GBP w Pawonkowie
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again